május 19, 2015

Interjú: Meg Cabot az új Hercegnő könyvekről

Nem sok olyan könyvmoly van szerintem az országban, aki ne hallott volna Mia Thermopolisról és A neveletlen hercegnő naplója szériáról, melynek első része 2000-ben jelent meg, és azóta 10 része jelent meg. A The Mary Sue online magazin készített interjút a fiataloknak szóló könyvsorozat írónőjével, Meg Cabottal, aki idén, hat évvel a legutóbbi rész után két új könyvet is megjelentet a sorozatból. Cabot az új szereplőről, Oliviáról, és a felnőtt Mia hercegnőről is beszélt az oldallal. Sam Maggs cikke következik, saját fordításban.

Mia Thermopolis volt a lelki társam ahogy felnőttem; minden Neveletlen hercegnő könyvet számtalanszor elolvastam és együtt nőttem fel ezzel a kelletlen hercegnővel, sőt, még az Anne Hathaway által alakított filmbéli verzióját is imádtam. Most, Meg Cabot visszatér Genovia világába egy új könyvvel a fiatalabb olvasóknak, és egy másik könyvvel nekünk, idősebb rajongóknak is.
A From the Notebooks of a Middle-School Princess (Egy középiskolás hercegnő jegyzeteiből) Olivia, Mia rég elveszett húgának történetét meséli el, akivel történetesen közös az édesapjuk. "Mia családja nagyjából egy verziója az én családomnak", mondja Cabot. "Nekem is van egy afrikai amerikai testvérem, így úgy gondoltam, miért is ne? Az ő családjuknak is szüksége van erre!"
"Bár az én testvérem fiú", tette hozzá, "Nincsenek lánytestvéreim, úgyhogy ez egy kicsit egy ábránd csak a részemről. Sőt, Mia egész élete egy ábránd a részemről!" nevet Cabot.

Bár a DNS-ükben van némi egyezés, Olivia nagyban különbözik a nővérétől. "Sokkal kevesebbe idegeskedik, sokkal stabilabb, ami meglepő, hiszen lényegében árva. A édesanyját elveszítette és egy szerintem meglehetősen szörnyű családban nőtt fel." Ennek ellenére Olivia mégis jó humorérzékkel rendelkezik, illetve "örökölte" Mia száraz humorát és észjárását. Továbbá, a bonyolult családi hátterének köszönhetően egy nagyon egyedi módon reagál az egész hercegnős dologra.


"Azt hiszem, hogy Olivia sokkal jobban értékeli, mint Mia, mert őt sosem szerették annyira, mint Miát. Olivia kifejezetten szereti a nagymamáját, értékeli, hogy van neki és nagyon izgatott, hogy ez történik vele. Imádja az állatokat - tudjátok a nagymamának van az a kutyája, akit Mia nem csíp túlságosan - és izgatott és alig várja, hogy áthívhassa a legjobb barátnőjét a palotába, hogy lássa azokat a lenyűgöző dolgokat. Így Genoviát közvetlenül egy fiatalabb szemmel nézhetjük, egy tinédzser szemén keresztül, ami egyből valami teljesen más.

Olivia érdeklődési köre is merőben más, mint a nővéréé, bár az életük történéseinek feljegyzése mindkettejük hobbija. Olivia sokkal jobb matekból, és nagyon művészi! Imád rajzolni, így a jegyzeteit olvasva nem annyira naplószerű az egész szerkezete, inkább csak feljegyzések, rajzol is bele, így elég sok kis rajzot tartalmaz. A vadvilág illusztrátora szeretne lenni ha felnő, így elég sok állatot rajzolgat."

Egy hamarosan érkező folytatásban pedig Olivia megtapasztalhatja a nővére királyi esküvőjének izgalmait is, ami miatt, megmondom őszintén én is elég izgatott vagyok.  Igen, Mia végre hozzámegy feleségül Michaelhez (sóhaj!) és minden felnőtt, Neveletlen hercegnő rajongó megtapasztalhatja majd Mia elsőkézből, Mia elbeszélésén keresztül.

Még maga Cabot is elképesztően izgatott az esküvő miatt. "Alig várom, hogy mindenki elolvashassa! Egy igazi királyi esküvő! Mia és Michael remélhetőleg végre végérvényesen elkötelezik magukat egymásnak, sok változás volt az életükben, és ezért is van most itt az ideje az esküvőnek. Azt hiszem, végre rájönnek mind a ketten, hogy itt az ideje, hiszen idősebbek már, és mindkettejüknek saját karrierje is van," mesélte izgatottan az írónő, majd hozzátette: "Lényegében nem csak az esküvő óriási, hanem a változások is, amiken keresztülmennek, nem csak a saját életükben, hanem Genoviában és a világban is! Úgy értem, hat év telt el az előző könyv óta, és tizenöt év a sorozat kezdete óta." Komolyan srácok, emlékeztem Mia mennyire szeretett volna egy csipogót?
"Azt hiszem, a legnagyszerűbb dolog az egészben, hogy te, mint olvasó, és én is nagy változásokon mentünk keresztül, mióta elkezdődött a széria. Úgy gondolom, sok olvasó már rég egyetemre jár, lediplomázott, és elkezdte a felnőtt életét. Éppen ezért nagyon szórakoztató volt erről írni, hiszen sok olvasómtól hallottam, hogy 'Te jó ég, pont olyan mint én, most kezdtem új munkát' vagy 'Most megyek férjhez' vagy 'Gyerekeim vannak azóta', amibe kicsit ijesztő belegondolni. De mégis nagyszerű!"
Ó, és mielőtt kérdeznétek: igen, Dagi Louie még mindig életben van. Ne aggódjatok miatta.

Olivia első története, a From the Notebooks of a Middle-School Princess a mai napon, május 19-én, a Royal Wedding pedig június 2-án fog megjelenni.

1 megjegyzés:

  1. A megjelenési dátum az amerikai megjelenést, vagy a magyart jelzi?

    VálaszTörlés

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com