november 09, 2016

Ne ítélj a cím alapján. | Nicole Christie: Érzéki csalódás

Avagy eredetileg "Belezúgok a kísértetedbe". Ó, felejthető, vagy éppen érdektelen eredeti címek. Miért csináljátok ezt velem? Köszönöm a Könyvmolyképzőnek a címváltást, még ha csak kis betűkkel is, de a magyar így mindjárt sokkal jobb! 


Annyira, de annyira pozitívan csalódtam ebben a könyvben, hogy a bugyuta címe miatti előítélet után kifejezetten élveztem az olvasását, mi több, mindenkinek ajánlom, aki szereti a Young Adult műfajt! Igen, ezt így már az első bekezdésben kijelentem, és akkor innen indulunk tovább, oké? Oké.
Bevezető:
Vannak tiltott szerelmek. De amikor olyan csábító! Vannak titkok. De amikor nem is számít rájuk az ember! A Blogturné Klub november 1-től ezeknek a titkoknak és a tiltott szerelemnek a nyomába indul az Érzéki csalódás blogturnéján, és hogy mi lesz a vége? Meglátjuk.
Eredeti cím: Falling for the Ghost of You
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 320
Fordító: Miks-Rédai Viktória
Fülszöveg:
Egyszer már megégette magát; vállalja-e újra a kockázatot?
A tizenhét éves Violet Mercer arra tér haza Hawaii-on töltött nyári vakációjából, hogy a barátja megcsalja egy barátnőjével. És ha ez önmagában nem volna elég pocsék dolog, az anyja hozzámegy egy férfihoz, akivel csak nemrég ismerkedtek meg.
A dolgok még kínosabbra fordulnak, amikor Violet találkozik az új, gazdag mostohaapjával és annak fantasztikusan jóképű fiával ­ aki előtt éppen aznap járatta le magát! Zane O'Connor szexi és elbűvölő... és egyáltalán nem Violet súlycsoportja. Őt látva Violet azt is elfelejti, hogy az exe egyáltalán létezik. De soha nem lehet esélye nála... igaz?
Vajon túléli-e a szerelem az igazságot?
Dobd fel vele a napod!

Rántsuk is le gyorsan a sebtapaszt, hogy hamar túlessünk a könyv alapvető hibáin, mielőtt belekezdenénk a sok-sok jóba. Csak hogy tudjátok, mire vállalkoztok, és utána elmondhassam, mégis milyen csodákat fedeztem fel a regényben. Kezdjünk is bele!
Szóval a legnagyobb negatívumok, amiket találtam mind a műfaj bűnei, és nem is annyira a regényé, de ettől függetlenül még meglephetett volna Ms. Christie azzal, hogy nem ülteti bele ezeket a kliséket a történetbe. A helyes srác, aki túúúl szexi a főszereplőnőhöz. A lány, aki olyan átlagosnak, sőt, kövérnek gondolja magát (de szeretik a srácok, mert jó az alakja). Aztán arról ne beszéljünk, hogy véletlenül pont ezzel a helyes sráccal kell összeköltöznie, hogy kialakulhasson, ami végül is kialakul közöttük. Mert Violet és Zane (elég nyakatekert magyarázattal) arra kényszerülnek, hogy együtt lakjanak, mert... oké ezt nem akarom ellőni, hogy miért, hátha ti elhiszitek. Lényeg a lényeg, hogy az alapfelállás eléggé sántítana. DE.

Ennyire könnyed, szórakoztató és humoros történetet már elég rég olvastam. Nem árul zsákbamacskát, és igen, a fenti klisék zavartak, de legyünk őszinték, engem az ilyesmi mindig zavar a YA-ban, mégis tovább olvasom a műfajt, mert nagy ritkán belefutok ilyen gyöngyszemekbe, mint ez. Nicole Christie pont azt adja ezzel a regénnyel, amit a fülszöveg is kínál, sem többet, sem kevesebbet, de azt viszont csodálatosan.
Üde színfolt ez az idén olvasott regényeim között, nem idegesített, nem is akartam a falhoz csapkodni, egyszerűen csak nevettem, és lapoztam, és olvastam, és imádtam a főszereplőnőt! Violet olyan vicces és üdítő, a körülötte mozgó karakterek pedig tökéletesen kiegészítik, jól használja őket a szerző, hogy a karakter megfelelően érvényesülhessen közöttük. A tökéletes YA főszereplőt kaptuk a személyében, mert nagyon reálisan tinédzser, de közben szórakoztató, hibázik, és olyankor pedig csak sokkal jobban szerettem tőle, nem találtam idegesítőnek, vagy hülyének sem, kifejezetten okos, talpraesett lány, imádtam, úgyhogy még, Violetet akarok! Többnyire ez a gif foglalta össze az érzéseimet vele kapcsolatban, a legjobb értelemben:



Zane is csodálatos egyébként, és nem csak a külseje miatt, hanem maga a srác is nagyon szórakoztató, és bár elég sok mindenben hasonlítanak Violettel humorérzékben és nagyjából komolyságban is, de azért eléggé különböznek, hogy létrejöjjön az a szikra, amitől a dinamikájuk megragadja az ember figyelmét, és soha, egy pillanatra sem tűnik el az adok-kapok, akár szavakkal, akár fizikálisan *wink-wink*
Nem is maga a történet, a fordulatok, a nagy titok vitték el számomra a regényt. A két főszereplő közötti kémia TÖKÉLETES és annyira, de annyira imádtam, hogy le sem tudtam tenni a könyvet, míg a szemeim nem akartak már teljesen leragadni a fáradságtól. Másnap viszont első dolgom volt újra fogni a könyvet, és beletemetkezni. Két nap alatt olvastam ki az egészet, közben szurkoltam, pattogtam az izgatottságtól, és kíváncsi voltam mégis, hogy mi lesz erre a megoldás és hogyan.

A végkifejlet teljesen rendben volt, nem volt egy hatalmas eresztés, de ennek a történetnek pont ez kellett, mintha még a végén becsomagolták és egy szép masnival átkötötték volna az egészet. Jó olvasást kívánok hozzá, és igen, olvassátok!

 
Nyereményjáték
Az Érzéki csalódás főhőse imádja a nyulakat, így mostani nyereményjátékunkban egy kis számolgatásra invitálunk. Minden állomáson találsz egy nyulas képet - lehet, hogy könnyen megtalálható helyen, lehet, hogy a képet egy szóra kattintva találod meg. Keresgélj!
A képeken különböző számú nyulakat látsz. Nincs is más dolgod, mint beírni, az egyes állomásokon hány nyulat számoltál, a végén pedig plusz pont üti a markodat, ha azt is megírod, összesen, minden állomást összevéve hány nyulat találtál.
Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.




További állomások: 
11/01 Dreamworld
11/05 CBooks
11/06 Letehetetlen

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com