július 28, 2015

Taylor Swift könyves tag!

Ez az első tagem a blogon, és annyira jól szórakoztam vele, hogy biztosan nem ez lesz az utolsó! Nézzétek meg, hogy milyen könyveket választottam Ms. Swift dalcímeihez!



Egy külföldi booktube csatornán bukkantam erre a tagre, és nagyon megtetszett az ötlet! Bár senki sem tagelt be rajta, de mindenképpen meg szerettem volna csinálni, és néhány magyar bloggert betagelni rajta! Kiegészítettem pár címmel, illetve néhányat ki is vettem, amikre egyszerűen nem volt válaszom. Kezdjünk is neki!

1. We Are Never Ever Getting Back Together (Egy könyvsorozat, amibe belezúgtál, majd szakítottál vele, és soha-soha-soha nem jössz vele össze újra)
Richelle Mead - Vámpírakadémia sorozat
Bár azt túlzás kijelenteni, hogy soha, de soha, de soha nem olvasom többet, de mivel ez már három éve volt lassan... nem tudom, pedig lehet hogy kellene adni neki még egy esélyt. Hiszen erős, zseniális női főszereplővel rendelkezik, a többi karakter is érdekes, mégis maga a történet leült egy kicsit nekem. Pedig tudom, hogy még van hátra két kötet!

2. Red (Egy könyv, amelynek piros vagy vörös a borítója)
Blake Crouch - Wayward (Wayward Pines - 2)
Ezen szinte nem is gondolkoztam, elég könnyen eljutottam ide, hiszen az egyik legutóbb olvasott könyvem. Nagyon megfogott a szép piros borítója, nagyon baljós, és egyszerűen imádom az összekarmolt fehér léckerítést is!
3. The Best Day (Egy könyv, amelytől elfog a nosztalgia)
J.K. Rowling - Harry Potter és az azkabani fogoly
Erről az a vicces, hogy egész sztorim van! Az unokatesómmal még kis tacskóként a nagyszüleinknél töltöttük a nyarat, akik elég sokféle állatot tartottak. Az unokatesóm elnevezte a nemrég született kis nyuszikat a Tekergők után, én pedig nem is nagyon tudtam, hogy miről van szó. Azon a nyáron olvastam el a harmadik könyvet, és emlékszem, mindig, mikor a végére értem, kezdtem az elejéről. Ez a kedvenc Harry Potter kötetem!
4. Love Story (Válassz egy könyvet, amelyben tiltott szerelem szerepel)
William Shakespeare - Rómeó és Júlia
Tudom, hogy ez egy elég könnyű válasz volt, de miután mérlegeltem kismillió YA love sztorit, inkább az eredeti tiltott szerelem mellett döntöttem. Korábban, belegondolva mindig abszurdnak tűnt, hogy ez a két fiatal ennyire hamar egymásba szeretett, de minél idősebb leszek, annál inkább értékelem ezt a drámát, és az üzenetét is. (Plusz, imádom a belőle készült musicalt, a magyar változatot évente legalább egyszer meg szoktam nézni.)

5. I Knew You Were Trouble (Egy karakter, aki rossz, mégis megszeretted)
Damon Salvatore (LJ. Smith - Vámpírnaplók)
Azelőtt daráltam végig a könyvsorozatot, hogy elkezdődött volna a TV sorozat, így senki, de senki nem vádolhat meg azzal, hogy pusztán Ian Somerhalder két szép szeme miatt szeretem ennyire ezt a karaktert. Igen, a könyvekben Elenát még kevésbé szerettem, mint a sorozatban, Damon és Bonnie voltak a kedvenceim, de főleg Damon, elég nagy tapló a könyvekben és a sorozatban is.

6. Innocent (Válassz egy könyvet, amit valaki elspoilerezett neked)
Jay Asher - Tizenhárom okom volt
Egy rosszul megcsinált, spoilerekkel teli könyvtrailer mindent elrontott számomra, mikor kiderült néhány elég nagy plot pont, bár a legvége ugye nem. Mivel ez nem egy olyan könyv, aminek egy nagy csavar van a végén, ezért annyira nem ártott sokat, de mégis... Ennek ellenére, a könyv mégis elég nagy benyomással volt rám és nagyon szeretem azóta is, úgyhogy nem lett a világ vége.

7. Everything Has Changed (Egy karakter, aki hatalmas változáson ment keresztül a történet lefolyása alatt)
Clarissa (Claire Kendal - Mindent rólad)
Clarissa egy elnyomott, de mégis erős akaratú nőként indult a regényben, ám csak a démonjai legyőzésével tudott maximálisan kiteljesedni. Sokat tanult kapcsolatokról, és a férfiakról, na meg persze saját magáról is, és a sok szörnyűség, amin átesett, csak bivalyerőssé formálta az itt-ott bizonytalan jellemét. A könyv kritikáját itt olvashatjátok

8. You Belong With Me (A könyv, amit a legjobban vársz jelen pillanatban)
Remembrance (Meg Cabot - Mediátor sorozat - 7)
Alig akartam elhinni a blogturnés lányoknak, mikor valamelyikük megemlítette, hogy jön következő rész a Mediátor sorozathoz. Azóta tűkön ülök, mert nekem ez a könyv kell-kell-kell! Felnőtt Jesse, felnőtt Suzie, felnőtt problémák! (Újra kéne olvasni a korábbi könyveket is, jut eszembe, mert már régen volt, és egy nap alatt olvastam ki majdnem az egész szériát.)

9. Forever and Always (A kedvenc könyves romantikus párosod)
Everlark (Suzanne Collins - Az éhezők viadala sorozat)
Egyszerűen annyit tudnék írni arról, hogy miért ők az OTP könyves téren, hogy azzal Dunát lehetne rekeszteni. De valószínűleg, Tiszát is. Egy nagyon lassan kialakuló kapcsolat, olyan szép mélységek vannak benne, és ezek olyan szépen kiegészítik egymást, hogy arról kisregényt, vvagy legalábbis egy szép-terjengős bejegyzést tudnék írni. (Ja, azt hiszem már írtam is!)

10. Teardrops on My Guitar (Egy könyv, amin nagyon sokat sírtál)
Jennifer Niven - All the Bright Places
Ezen elég sokat gondolkoztam, mert elég könnyen sírom el magam könyveken, de végül csak ennek kellett nyernie. Annyira jól egyensúlyozza a humort, és  a komolyabb témákat, és annyira, de annyira sok zsebkendő kellett az utolsó talán  oldal feldolgozásához, hogy végül Violet és Finch történetét tettem ide. Erről is írtam egyébként kritikát, kapott is "néhány" csillagot. 
11. Style (Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója)
Beth Revis - Túl a végtelenen
Ez a borító egyszerűen annyira szép, hogy arra szavak sincsenek. Már azelőtt imádtam, hogy a barátnőm beajánlotta volna a szériát. Ezért eléggé idegesítő, hogy valamiért a kiadó gondolt egyet, és lecserélte a stílust az utolsó könyvre. I mean WHY???




Ó, és ezúton szeretném betagelni Tibit, Teklát, Alizéet és mindenkit, aki szívesen venne részt ebben :) Persze, ha nem szeretnétek megcsinálni, kicsit sem muszáj.

3 megjegyzés:

  1. Köszi a taget! Itt megnézheted, nekem milyen könyvek/szereplők jutottak eszembe a különböző kategóriákhoz. http://kedvenckonyvem.blogspot.hu/2015/07/taylor-swift-book-tag.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont most láttam, és nem egyhez megjött a kedvem azok közül! A Seraphinának mindenképpen utánanézek! :)

      Törlés
  2. Örülök, hogy ilyen hatással volt rád :)

    VálaszTörlés

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com