augusztus 25, 2016

Itt a vége, fuss el véle. | Cassandra Clare: A hercegnő (Pokoli szerkezetek 3)


Elérkeztem Cassandra Clare árnyvadászos sorozatának, a Pokoli szerkezeteknek a befejező részéhez, és nem olyan elválást kaptam, mint amire számítottam.



Bevezető:
Az Árnyvadászok anyja, Cassandra Clare nem csak a jelenben, hanem a múltban is megmutatta, miként éltek az Árnyvadászok, A végzet ereklyéiben megismert főszereplők ősei.
A történet ezúttal Viktória királynő uralkodásának az idejébe kalauzol minket, a hősnőnk pedig Tessa, a különös képességekkel bíró lány, akit két jóképű árnyvadász, Will és Jem is védelmez.
A Blogturné Klub három bloggere a teljes trilógiát bemutatja, ti pedig mindhárom kötetből nyerhettek 1–1–1 példányt! Tartsatok velünk!


Az utolsó részre hozta elő az érzelmi nagyágyúkat Miss Clare, eddig tartogatott nagyon sok meglepő fordulatot és leleplezést, amik egészen nagyot szóltak. Ahogy utánanéztem, itt lett volna az, hogy sokkal több mindent mondott volna a regény, ha olvasom a másik sorozatot is, legalábbis a vélemények alapján, amiket találtam. Mégis, meglepően sok helyen betalált nálam ez a lezárás, bár nem vagyok maradéktalanul boldog. 

Először is, határozottan jobban tetszett, mint az előző rész. Mondjuk azt nem volt nehéz elérni, hiszen az előző kötetet nem tudta volna alulmúlni. Most már leírhatom (vagyis, ismét) hogy nálam az előző kötet amolyan időhúzásféleség volt. Sőt, igazából a trilógia maga is túl hosszúra nyúlt szerintem. Egy picit érdekesebbre írt főszereplőnővel, és egy kicsit több történéssel itt én komolyan kedvencet avathattam volna. Nem zavart volna a karakterek következetlensége néhol (Will hol egy bánatos szemeket meresztő, hányatott sorsú szerencsétlen, hol egy nagyarcú laza gyerek), nem zavart volna, az a kicsit feltűnő dolog, hogy a gonoszok az első két kötetben mindig meglépnek, hogy a bajuszukat pödörgetve visszatérjenek, hogy mahaha, azt hittétek legyőztetek, aztán mégis itt vagyok.
Az volt az érzésem, hogy ebben a történetben nincs annyi, amely három könyv megtöltéséhez kell, pláne nem úgy, hogy az utolsó kötet még hosszabb is, mint az előző kettő. De ma már nem éri meg standalone könyveket megjelentetni, ha meg van egy jó ötleted, csinálj belőle mindjárt trilógiát, mert az a divat, meg abban van a pénz is! Ez történhetett itt is.



Amire viszont rájöttem, hogy miért bírja mindenki Magnus Bane karakterét, miért van saját novellasorozata és miért ekkora közönség kedvenc. Én is nagyon megszerettem, főleg így a végére. Charlotte és Henry továbbra is kedvencek maradtak, ha valakit shippelni kell itt, akkor azok ők. A triumvirátusból még mindig Jem a kedvencem. Eléggé szíven ütött, ami végül is történt a trióval a végén, bár sejthető volt, hogy ez a befejezés várható, már a karakterek sorsát illetően. Kicsit olyan is volt, hogy az írónő valószínűleg a háromszög egyik felét sem akarta felbőszíteni, így a kecske is jól lakott, a káposzta is megmarad szinten zárta le a nagy románcot. Ez egy eléggé taktikus, és túlságosan is biztonságos lépés volt szerintem, szóval annyira nem nyűgözött le. Jobban szerettem volna, ha van az írónőnek vér a pucájában, és ennél kicsit radikálisabb lépésre szánja el magát.
Azt hiszem, ezzel én most egy darabig nem választok tőle regényt, vagy ha igen, akkor standaloneokat. A világ, amit épített, nagyon tetszett, csak történetből kellett volna ide sokkal-sokkal több. 

Pokoli szerkezetek 3. – A hercegnő
08.20. – Sorok Között
08.22. – Cbooks
08.25. – Letehetetlen

Játék:
Cassandra Clare igazi birodalmat épített ki az Árnyvadász-kötetekkel, amikből itthon is rengeteg megjelent már.
A mostani játék során 1-1 idézetet találtok az Árnyvadász-kötetekből, nektek pedig a Rafflecopter doboz megfelelő kell beírni az adott könyv címét, amiben megtalálható az idézet.
A Pokoli szerkezetek trilógia mindhárom részéből 1 könyvet sorsolunk, a kiadó sajnos csak belföldre postáz. A győzteseket e-mailen értesítjük majd, és ha 72 órán belül nem reagál, új győztest kell sorsolnunk. Sok szerencsét a játékhoz!

"– Szia, Clary! Vigyázz magadra! – mondta.
 – Tudom, hogy menni fog. – Elhallgatott egy pillanatra. 
– És vigyázz Jace-re is, erre a szegény, gyámoltalan szöszire." 



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com