június 04, 2016

Az élet napos oldalán | Kim Holden: Bright Side



Optimizmusból és pozitív gondolatból sosem elég. Fűszerezd meg egy rakás érzelemmel, egy adag humorral, és egy könyvet kapsz, amely hamarosan olyan közel férkőzik hozzád, mintha legjobb barátok lennétek. Ez itt a Bright Side.




Bevezető
A WOW Kiadó jelenteti meg a Könyvhétre Kim Holden: Bright Side című regényét, amit már nagyon várnak a  new adult műfaj magyar rajongói. Ez a könyv garantáltan szívfacsaró, nincs olyan olvasó, akire ne lenne hatással Kate Sedgwick azaz Bright Side története. Kövessétek végig a nyolc állomásos turnénkat, a bloggereink véleményei mellett sok érdekességet is találtok, valamint nyereményjátékunkon megnyerhetitek a WOW Kiadó által felajánlott regényt.

A Bright Side története az elejétől fogva megragadott, és nagyon-nagyon nehéz volt tőle elválnom, minden alkalommal. Mostanában csak munkába menet, és visszafelé jövet volt időm olvasni a buszon, fél-fél órát, és ez talán még nehezebbé tette a munkára koncentrálást reggelente. Mikor fél fejjel még inkább a sztoriban voltam, és nem igazán tudtam koncentrálni. Mégis, a napjaim kezdése tökéletes volt úgy nagyjából három-négy napig. (Itt jegyezném meg, ha tehettem volna, megállás nélkül olvasom, de hát ez jutott most, ez egy ilyen időszak volt.) Aztán elértem nagyjából a könyv feléig, és egyszerűen nem tudtam buszon olvasni többé. Kellett a magánszféra, nem bőghettem mindenki előtt! Mert bőgtem, nem is keveset, és… jól esett igazság szerint.

WOW Kiadó 2016.
496 oldal
Fordította: Bótyik Bettina Zora
ISBN: 9786158027076

Fülszöveg:
Titkok. Mindenkinek van egy.
Némelyik nagyobb, mint a másik.
És amikor a titkokra fény derül…
Némelyik meggyógyít…
Míg más elpusztít.
Kate Sedgwick élete minden, csak nem átlagos. Megrázó veszteségeken és tragédiákon ment keresztül, mégis sikerült megőriznie az optimizmusát, és továbbra is mindenben a szépet keresi (elvégre megvan az oka, miért szólítja Bright Side-nak a legjobb barátja, Gus). Kate erős akaratú, vicces, okos és rendkívül tehetséges zenész. Aki soha nem hitt a szerelemben. Ezért, amikor elhagyja San Diegót, hogy egy kisvárosi főiskolán folytassa tanulmányait Minnesotában, egyáltalán nem számít arra, hogy beleszeret Keller Banksbe. Mindkettejükben fellángolnak az érzelmek.
Mindketten harcolnak ellene.
Mindketten titkolnak valamit.
És amikor a titkokra fény derül…
Némelyik meggyógyít…
Míg más elpusztít.


 
Kanyarodjuk egy kicsit vissza a dolgok elejére. Adott nekünk Kate, és a barátja, Gus, akik csak Skypeon tartják a kapcsolatot. Megtudjuk, hogy sikerült elragadtatniuk magukat, és Kate elutazása előtt szeretkeztek, amelyről egyiküknek sem akaródzik igazán beszélni. Tetszett ez a megoldás, annyira emberien kezelték az egészet, és olyan szép bepillantás volt ez, egyből sok oldalát megmutatta mindkét karakternek, és a kapcsolatuknak is, és egyből együtt tudtam érezni mindkét karakterrel. 
 
Aztán szépen megismerünk további embereket. Kate kiállhatatlan nagynénje nekem valamiért túl valódi volt, és nem tudtam szívből utálni, később sem, minden hülyesége ellenére. Szerintem mind ismerünk ilyen nőket, mint amilyennek őt megismerhettük kezdetben. Nagyon tetszett az ív, amit végül az írónő szánt neki. Kate barátai az egyetemen szintén egytől-egyig szimpatikusak voltak, (Claytonról pedig kicsit Kurt Hummel jutott szembe a Gleeből, de ez jó, mert Kurtöt imádtam). 

Aztán, ahol én egy kicsit elvesztem, az Keller, ő ugyanis nem tűnt annyira reális karakternek, eléggé egysíkúnak találtam gyakran, az instant-szerelem pedig az ő oldaláról egészen zavaró volt, de túl tudtam tenni magam rajta, mert nem láttuk sokat az ő szemszögét. Kate vicces volt, általa Kim Holden is megcsillogtathatta a humorát. Nem csak optimista, hanem tényleg szórakoztató karaktert alkotott meg nekünk.
 
Kissé, ami leverte nálam a biztosítékot, az az állandó „haver”-ezés, de ezt ahogy láttam a Goodreadsen az angol reviewerek sem hagyhatták szó nélkül, nem voltam vele egyedül a jelek szerint.
 
A történet kicsit lassú tempóban kezd, az elején Kate-tel sodródunk, és úgy a jó két harmadánál indul csak be igazán. Ez a hosszú expozíció nem volt zavaró, mert sok remek karakter kísért el minket idáig, akiket alaposan megismerve még jobban szíven üt a kibontakozó dráma. Ami pedig azután jön… azt nem tudom szavakkal leírni, tényleg. Érzelmi hullámvasút, ezerrel. Olyan érzéseket vált ki belőled, amiket nem tudsz értelmezni, mert egyfelől szomorú vagy, de közben ez mégsem árnyékolja be a könyv pozitív üzenetét, a belőle áradó életigenlést.
 
Így utólag, akárhogyan is volt vége, nem hagyott keserű szájízt maga után, csak egy olyan ürességet, amit nehéz lesz kitölteni. Kell nekem még ilyen pozitív gondolkodás az életembe, tényleg. Úgyhogy, ki tudja, lehet, hogy hamarosan újra is olvasom! Sőt, van folytatás is, és alig várom, hogy olvashassam Gus nézőpontját!


Nyereményjáték:
Sokunk kedvencei közé tartoznak a menő rockbandák frontemberei, a történetben Gus testesíti meg ezt a karaktert, hozzájuk  kötődik a  játékunk is. A képek alapján fel kell ismernetek a bandákat, a nevüket be kell írnotok a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Tehát nem az énekesek, frontemberek nevét várjuk, hanem az együttesek nevét! Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz. A nyertesek jelentkezését 72 órán belül várjuk az értesítő e-mail elküldésétől számítva. Sok szerencsét a játékhoz!



A turné további állomásai:
05.29 Angelika blogja
05.31 Deszy könyvajánlója
06.02 MFKata gondolatai
06.04 Letehetetlen
06.06 Kelly és Lupi olvas
06.08 Dreamworld
06.10 CBooks
06.12 Kristina blogja

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com