december 02, 2015

Most már minden világos! | Penelope Douglas: Nélküled

Mikor nemrégiben írtam a széria első részéről, még nem voltam benne biztos, hogy szerettem-e a könyvet vagy nem. Akkor azzal hagytam annyiban a döntést, hogy inkább majd döntök a váltott szemszögű történetet követően. Nos, íme.


Penelope Douglas már a Fall Away széria első részében, a Szívatásban bizonyította, hogy érdekfeszítő történetet képes papírra vetni, erős női főszereplővel dolgozik, csak éppen a srác indokai tűntek megkérdőjelezhetőnek. Ezt akkor, arra hivatkozva, hogy úgysem az ő szemszögét láttuk, megbocsátottam Jarednek, már amennyire meglehet. De most, hogy végre megismerjük az ő helyzetét is, nem lesz több mentségem. Lássuk, hogyan sikerült a Nélküled!

Bevezető:
Jared és Tate nagysikerű története a Szivatás sokunk szívét megdobogtatta, mindenki örömére pedig, Penelope Douglas megírta Jared történetét is. A WOW Kiadó pedig elhozta a magyar olvasóknak a Nélküled - Until You című könyvet, melyet a Blogturné Klub 6 bloggere népszerűsít a Nélküled turné keretén belül, a megszokott módon: extrákkal, nyereményjátékkal, élménybeszámolókkal.

Fülszöveg:
Folytatódik Penelope Douglas nagy sikerű sorozata, a Fall Away.

Voltál már olyan dühös, hogy örömöd lelted abban, ha ütsz-vágsz? Vagy annyira tehetetlen, hogy teljesen tompának érezted magad? Az utóbbi néhány évem erről szól. A düh és a közöny két véglete között élek, átmenet nélkül.
Van, aki utál ezért, és vannak, akik félnek tőlem. De senki sem bánthat, mert nem érdekel semmi és senki.Tatumot leszámítva.
Annyira szeretem, hogy már utálom. Barátok voltunk, de rájöttem, hogy sem benne, sem másban nem bízhatok. Ezért megbántottam. Ellöktem magamtól.
Mégis szükségem van rá. Amint meglátom, elememben érzem magam. Minden indulatomat rázúdíthatom. Belekötök, ellenszegülök, szívatom. Ez lett a lételemem.
De elment. Franciaországban volt egy évig, és más emberként jött haza.
Ha most támadom, már visszatámad.

A Szívatás Tate történetét mesélte el. Most kiderül, miként élte meg ugyanazt a másik főszereplő, Jared.

Alapvetően, ha egy történetet más szemszögből újraírnak, akkor a minimum, amit elvár az ember, hogy kapjon valamilyen új élményt. Legyen az egy merőben más hangulat, új, eddig ismeretlen jelenetek, vagy akármi, ami az eredeti szemszögben nem szerepelt. Ezen áll vagy bukik minden, és ezt figyeltem most én is. Örömmel jelenthetem ki, hogy nem elég, hogy sok újdonságot nyújt a Szívatás rajongóinak ez a könyv, de szerintem mind stílusában, mind érzelmeiben felül is múlja az első részt.

Penelope Douglas szárnyal ebben a könyvben, legyen szó a családi drámáról, az új karakterekről, a régiekről, az ismert dolgokról, vagy az újakról, mindenben felülmúlta az előző könyvet. Az előző könyvben nyakatekertnek éreztem Jared indokait is, de most már más fényben látva a dolgokat, még ha nem is helyeslem még mindig, ahogyan kezelte a helyzetet, legalább értem, és át tudom érezni, mit miért tett. Ráadásként Tate sokkal érdekesebbé vált Jared szemszögén keresztül is.

A Jared családján belüli szörnyű kapcsolatokhoz, fájdalmasan közel von minket Douglas, és szívből sikerül gyűlölnünk a végére mindenkit, akit kell, és tárt karokkal várjuk Tate-et mint a messiást, hogy legyen valami pozitívum Jared életében. A srác hangulata nagyon komor, sokszor az jutott eszembe, hogy Jared olyan, mint amikor a rajzfilmekben egy szereplő feje fölött van csak egy sűrű szürke felhő, és csak rá esik az eső. Ez a hangulat belengi az egész könyvet, és jól is működik. 

Amit negatívumként hoznék fel, bár ez csak személyes preferencia, hogy nekem sok volt ebben a könyvben a szex. Még akkor is, ha ízlésesen van megírva, még azt is figyelembe véve, hogy egy kamasz fiúról van szó, én nem voltam kíváncsi sok dologra, amiről ezekben a jelenetekben olvashattunk, nem szeretem könyvekben az ilyet. Nem zavartak, csak úgy éreztem, arányaiban elég sok volt belőlük.

További turnéállomások:

11.28. - Kristina blogja
11.29. - Kelly & Lupi olvas
11.30. - Angelika blogja
12.01. - Deszy könyvajánlója
12.02. - Letehetetlen
12.03. - CBooks

Nyereményjáték

Egyre több író dönt úgy, hogy a legsikeresebb regényüknél, megírja mindkét főszereplő szemszögéből a történetet. Mi rajongók ezeknek, csak örülhetünk, hiszen újraélhetjük kedvenceink kalandjait. A játék ezúttal abból áll, hogy mind a hat állomáson kitaláljátok a rövid leírások alapján azokat a könyv címeket, amelyek a férfi szereplők szemszögeit mesélik el.
A helyes megfejtők között egy példányt sorsolunk ki Penelope Douglas: Nélküled című könyvéből, valamint egy könyvjelzőt és egy kitűzőt.
Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz! A nyerteseket e-mailben is értesítjük, amennyiben valamelyik nyertes nem jelentkezik 72 órán belül, új nyertest sorsolunk.

Amikor kinyitja a szemét, nem tudja, hol van – Prágában? Dubrovnikban? 
Vagy visszakerült Amszterdamba? Annyit tud, hogy ismét egyedül van, és 
meg kell találnia egy lányt, akivel egy varázslatos napot töltött Párizsban. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com